OneTrust leder utvärdering av programvara för dataskyddshantering

Vi är glada att meddela att OneTrust har utsetts till LEDARE i den senaste publikationen (30 mars 2020) av Forrester Wave ™: Privacy Management Software, Q1 2020.

Rapporten analyserade de 15 mest betydande leverantörerna  marknaden med en programvara för dataskyddsshanteringI denna forskning har Forrester betygsatt leverantörerna baserat på tre “High Level” kategorier: strategi, aktuellt erbjudande och marknadsnärvaro. OneTrust fick de högsta poängen bland alla utvärderade leverantörer i alla de tre kategorierna på högsta nivå.

Ladda ner rapporten kostnadsfrittForrester Wave™: Privacy Management Software, Q1 2020

Varför blev OneTrust utnämnd till ledare? Enligt rapporten så är det, “Blandningen av dataskyddskompetens, en oöverträffad kunskapsbas, tankeledarskap och ett hyper-agilt ingenjörsteam som styrker utbudet från OneTrust.” Rapporten belyser också att OneTrust’s lösning hjälper våra kunder oavsett plats, företagsstorlek eller dataskyddsprogrammets mognadsnivå.

OneTrust är vi besatta av att leverera den bästa tekniken till våra 5.000 kunder. Vi engagerar till och med hälften av våra 1 500 anställda världen över till produkt– och kundframgångar och vi tror att denna rapport bekräftar att vi skapar den bästa mjukvaran som möjligt för våra kunder. Med det största teamet och kundbasen inom dataskyddsbranschen kan vi möta våra kunders behov och dataskyddsprogram växer och utvecklas för att adressera GDPR, CCPA, LGPD, ISO27001 och världens dataskydds- och säkerhetslagar.

Ladda ner rapporten för att läsa mer om marknaden och utmaningarna för dataskyddshantering. Om du vill ta reda på hur andra företag använder OneTrust, se till att läsa våra Case Studies.

På mindre än fyra år har vi vuxit till att bli den största och mest använda plattformen på marknaden för hantering av dataskydd, säkerhet och tredjepartsrisk, vi är glada att fortsätta utvecklas med våra kunder för att hjälpa dem att lösa sina utmaningar och stärka deras dataskyddsprogram med OneTrust.

Följ oss på LinkedIn för mer nyheter om OneTrust!

Media Contact:
Kathryn Thompson